نحوه نگه دری از پارتیشن اداری
نوشته شده توسط : sakura

 همانطور که احتمالا تا کنون نیز حدس زده باشید، یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین پارتیشن‌های موجود در بازار، پارتیشن‌های اداری هستند. از آن جایی که بحث ساکت بودن محیط کاری و وجود حریم شخصی در محل کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، پارتیشن‌های اداری نیز توانسته اند کارفرمایان و مدیران زیادی را به سمت و سوی خود جلب کنند و به فروش قابل توجهی در سال‌های اخیر دست یایند.

حال، یکی از بحث‌هایی که معمولا در مورد این پارتیشن‌ها فراموش می‌شود، بحث نحوه نگهداری پارتیشن‌های اداری است. با این که مقاومت این پارتیشن‌ها در برابر گرد و غبار و ضربه مناسب است، اما باز هم در صورت عدم نگه داری و رعایت نکات مربوط به پارتیشن‌های اداری، احتمال آسیب و یا خرابی این پارتیشن‌ها بسیار زیاد است.

اگر شما نیز کنجکاو شده اید که نحوه نگهداری پارتیشن اداری به چه صورت است، در این مقاله کامل قصد داریم تا با بررسی نکات مهم جهت خرید و نگهداری پارتیشن اداری، شما را در داشتن پارتیشن‌های مورد نظر خود بیشتر راهنمایی کنیم.

پارتیشن اداری چیست و چه انواعی دارد

قبل از آن که به بررسی دقیق نکات نگه داری پارتشین اداری برسیم، بهتر است ابتدا یک آشنایی نسبی با این پارتیشن‌ها داشته باشیم تا در خرید خود دچار اشتباه نشویم. همانطور که از نام این پارتیشن‌ها مشخص است، پارتشین اداری نوعی خاص از پارتیشن بوده که از آن در ادارات و مراکز صنعتی استفاده می‌شود. از آن جایی که هدف استفاده از این پارتیشن‌ها، بخش بندی و حفظ حریم شخصی کارکنان برای افزایش بازدهی آنان است، بحث کیفیت پارتیشن اداری و مقاوم بودن آنان دارای اهمیت بالایی است.

از مهم ترین انواع پارتیشن‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پارتیشن شیشه ای: نوعی از پارتیشن بوده که فقط جلوی ورود گرد و غبار و صدا به درون پارتیشن را می‌گیرند. این نوع پارتیشن‌ها به صورت تک جداره و دوجداره هستند. همچنین، می‌توانید از پارتیشن‌های شیشه ای مات استفاده کنید.
  2. پارتیشن ام دی اف: یکی از پرکاربردترین و بهترین پارتیشن‌ها بوده که هم جلوی ورود صدا به درون بخش را گرفته و هم استحکام بالایی دارند. به دلیل چوبی بودن جنس این نوع از دیواره ها، پیشنهاد می کنیم از آن ها در مکان های مرطوب استفاده نکنید.
  3. پارتیشن آلومینیومی: مقاوم ترین نوع پارتیشن‌ها بوده که از همه نظر می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. از بدی‌های این نوع پارتیشن می‌توان به احتمال زنگ زدگی و یا خوردگی آن‌ها اشاره کرد(که البته با کمک لایه ای رنگ قابل جلوگیری است). همچنین، معمولا زیبایی این پارتیشن‌ها کمتر از دیگر انواع پارتیشن‌ها می‌باشد.

نکات مهم جهت خرید و نگهداری پارتیشن اداری

از آن جایی که پارتیشن‌ها دارای اهمیت و قیمت نسبتا زیادی هستند

  1. تعمیرات به موقع: پارتیشن‌ها دارای اجزای بسیار زیاد و ظریفی بوده که هر کدام از آن‌ها به یکدیگر متصل هستند و با یکدیگر فعالیت می کنند. گاهی اوقات یک آسیب کوچک به بخشی از پارتیشن می‌تواند باعث آسیب به کل سیستم شده و ضررهای مالی زیادی را بر عهده ما بگذارند. به همین دلیل، تعمیرات به موقع این پارتیشن‌ها دارای اهمیت بسیار بالایی است.

برای مثال، در بسیاری از موارد دیده شده است که یک ترک کوچک و ریز در پارتیشن(که تعمیر آن‌ها نیز بسیار آسان می‌باشد) می تواند باعث ایجاد ترک‌های بزرگ تر و در نتیجه شکستگی‌های غیرقابل تعمیر و نهایتا تعویض پارتیشن شود که موجب خسارت‌های سنگینی برای شما خواهد شد.

  1. تمیز کردن اصولی پارتیشن اداری: هر نوع پارتیشنی دارای ظرافت خاص خود بوده و عدم رعایت یک سری نکات در هنگام تمیز کردن آن‌ها می‌تواند باعث آسیب به پارتیشن شود. در اینجا به بررسی یک سری نکات تمیزکاری به تفکیک جنس پارتیشن می‌پردازیم:
  • پارتیشن شیشه ای: شیشه از ظریف ترین و حساس ترین انواع پارتیشن‌ها هستند که رعایت نکات تمیزکاری آنان دارای اهمیت بسیاری است. به طور مثال، در هنگام تمیزکاری آنان سعی کنید به شیشه آسیبی نرسانید. از آن سو نیز اگر پارتیشن را با دستمال‌های نامناسب پاک کنیم، امکان افتادن خط و خش بر روی آن بیشتر شده و جبران آن نیز هزینه‌هایی را برایتان به جای خواهد گذاشت.
  • پارتیشن چوبی: همانطور که می‌دانیم، پارتیشن‌های چوبی نسبت به رطوبت و یا خیسی حساس بوده و ممکن است پوسیده شوند. بنابراین، در هنگام تمیزکاری پارتیشن‌های چوبی، از اعمال رطوبت مستقیم به آن‌ها خودداری کنید.
  1. انبار کردن پارتیشن: گاهی اوقات نیز وجود دارد که شما قصد جمع آوری پارتیشن‌ها و انتقال آن‌ها به مکان دیگری را دارید. در این شرایط باید نکاتی را در مورد انبار کردن مناسب پارتیشن‌ها بدانید:
  • نحوه انتقال به انبار: از اصلی ترین دلایل خراب شدن پارتیشن بعد از جدا سازی و قبل از نصب، بحث نحوه انتقال آن‌ها به انبار است. سعی کنید در این امر از افراد متبحر و متعهدی بهره ببرید تا دچار ضرر‌های زیادی نشوید.
  • محل و شرایط نگه داری در انبار: همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، هر پارتیشنی دارای یک نوع نقطه ضعف است که در صورت اعمال آن نقطه ضعف بر آن‌ها، احتمال آسیب به آن وجود دارد. به همین منظور، محل نگه داری پارتیشن‌ها در انبار باید طوری باشد که نه مرطوب بوده و نه اینکه نا ایمن باشد تا به پارتیشن آسیبی برسد.
  1. بازرسی مستمر پارتیشن‌ها: پارتیشن‌ها، مانند تمام قطعات و وسایل اطراف ما، نیاز به بازرسی مستمر دارند. اگر این بازرسی‌ها را جدی نگیرید و به آن‌ها توجه نکنید، ناگهان پارتیشن شما کارکرد و قابلیت های خود را از دست داده و مجبور به تعویض بخش های اصلی آن می شوید.




:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: